24e Dag Rubiaes- Tui 19,3 km - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Mariëtte Janssen-Corbeij - WaarBenJij.nu 24e Dag Rubiaes- Tui 19,3 km - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Mariëtte Janssen-Corbeij - WaarBenJij.nu

24e Dag Rubiaes- Tui 19,3 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte

05 Juni 2012 | Portugal, Lissabon

Vroeg opgestaan, de via brandblussers gespannen waslijn heeft niet helemaal het gewenste droogeffect opgeleverd. Maar nadat ik nog een elektrisch verwarmingselement heb kunnen scoren was onze was alsnog droog. Na een half uur wandelen, komende uit een klein dalletje, sprong opeens Ken( een pelgrim uit Engeland) voor mij en riep: He, I am Joost from Amsterdam
Iederen die de film THE WAY heeft gezien herkent deze uitdrukking. Truus en ik lagen slap van de lach en zo hebben we de weg een tijdje samen voortgezet. Om 11.30 uur kwamen wij in Valenca aan en zijn een bar ingedoken waar we om 12.00 uur een salade hebben gegeten met de bedoeling om onze rugzakken daar voor ± 1 uur te stallen. Als 2 volleerde touristen hebben we het 12e-eeuws stadje bezocht, geld gepind onze rugzakken weer opgehaald en ....... Portugal verlaten!!!Direkt als je de stad uitloopt ga je over een hele grote Internationale brug. Dit is de scheiding tussen Portugal en Spanje. In Tui aangekomen hebben we na 4 km onze intrek genomen in een gerenoveerde pastorie. Mooie Alberge met goede stapelbedden en een prima binnenplaats om de was te drogen.(ons grootste probleem iedere dag)!!!Heerlijk een biertje gedronken voor de kathedraal van Tui en daar we in Spanje zijn, kregen we daar natuurlijk onze eerste Tapas bij. Na enkele bezienswaardigheden bezichtigd te hebben, hebben we de rest van de middag op een ander terras onze E-readers gebruikt om vervolgens om 20.00 uur te gaan eten. Heerlijke salade en spaghetti en we werden vergezeld door 3 Walloonse dames uit de beurt van Namur.

• 06 Juni 2012 - 11:50

Anke Olthoff:

Dag Truus!
    Daar ben ik dan eindelijk op jullie website beland, wel vaak aan je gedacht hoor! Ik heb er eerder een bezoek aan gebracht en toen kreeg ik allemaal phishing waarschuwingen: wegwezen dus.
    En jullie zijn al in Spanje beland; in je vorige berichtje las ik al over je weemoed voor het naderende afscheid ........... Kan ik me helemaal voorstellen!
    Maar hoe voel je je nu? Sterk, rustig, af en toe of zeer geregeld afzien?
    Blijf maar lekker weg hoor, want behalve dat het hier prachtig groen is, is het ook heel erg nat en beslist koud. Zo, ik zie allemaal prachtige foto's langskomen.

Groeten, ook voor Jet, en natuurlijk Pace et Bene, Anke